Zdrowie to podstawa

Jedzenie do domu

Po wstępnej konsultacji, dotyczącej stanu zdrowia, gustów oraz potrzeb osoby, kucharz przygotowuje indywidualnie dostosowane posiłki.

Dla zdrowego serca

Serce nie sługa – to stare powiedzenie wciąż jest aktualne. Zwłaszcza biorąc pod uwagę stan zdrowia Polaków.

Skuteczne sposoby na poprawę odporności organizmu

W okresie jesienno-zimowym narażeni jesteśmy na działanie chorobotwórczych drobnoustrojów, które sprawiają, że system immunologiczny nie funkcjonuje tak, jak powinien. Wystarczy jednak, że w diecie pojawi się kilka wartościowych produktów, by przeziębienie omijało Cię szerokim łukiem.

Rozgrzej ciało z imbirem

Zimą mamy ochotę zniknąć pod kołdrą i nie wychodzić z łóżka aż do wiosny. Niestety, w przeciwieństwie do niedźwiedzi, codziennie musimy zmagać się z niekorzystnymi warunkami panującymi na zewnątrz. By wzmocnić swoją odporność i uchronić się przed działaniem bakterii, warto sięgnąć po imbir. Napar z tej nieco pikantnej byliny doskonale rozgrzewa, wykazując przy tym właściwości przeciwzapalne. Dietetycy porównują imbir do aspiryny, ponieważ podobnie jak lek rozrzedza krew, a także przyspiesza leczenie.

Słodko-kwaśna porcja zdrowia

Do przygotowanego napoju z imbiru warto dodać nieco miodu oraz plasterek cytryny. Pamiętaj jednak, że oba składniki nie lubią wysokiej temperatury. Dodaj je do naparu, gdy ten nieco ostygnie. Miód zawdzięcza swoje lecznicze działanie naturalnemu antybiotykowi, znanemu jako inhibina. Jeśli do niego dodamy witaminę C zawartą w cytrynie, otrzymujemy doskonale wyważoną bombę witaminową, która wspiera układ odpornościowy.

Zapomnij o zapachu, ciesz się zdrowiem

Produktem, który jesienią oraz zimą powinien pojawić się w jadłospisie, jest czosnek. Jego właściwości lecznicze znane są nie od dziś. I choć jego aromat oraz smak nie należą do przyjemnych i długo utrzymują się w ustach, warto dodawać go do posiłków lub pić z dodatkiem gorącego mleka. Czosnek posiada substancje bakteriobójcze. Potocznie zwany jest również naturalnym antybiotykiem. Z jego pomocą łatwiej uchronić się przed przeziębieniem.

Czas na kapuśniaczek

Niewiele osób wie, jak wiele cennych składników znajduje się w kapuście. To źródło glutationu, związku organicznego, który posiada właściwości przeciwutleniające, a także bierze udział w transportowaniu witaminy E oraz C do poszczególnych organów. Jesienią warto zatem przygotować sycącą zupę z kapusty, a także częściej sięgać po jej kiszoną wersję, która wspiera organizm w walce z przeziębieniem.